Wastunnel ID2T - ID3T
Het wasportaal voor vrachtwagens ID3T is de perfecte combinatie van een perfecte reiniging en snelheid. Dankzij haar combinatiefunctie worden alle belangrijke fases van het wassen van vrachtwagens gevolgd. Het wassen vooraan gebeurt met de vrachtwagen in stilstand, vervolgens gaat de vrachtwagen vooruit voor het reinigen van de zijkanten om opnieuw te stoppen voor het wassen van de achterkant.
Wasportaal truck ID3T: specialist in snelheid en kracht.
De opmerkelijke combinatie
De wastunnel ID3T, ook tunnelportaal genoemd, is een gecombineerde functie tussen de traditionele automatische wasstraat (stilstaand voertuig en bewegende machine) en de wastunnel (bewegend voertuig en vaste machine). Om dit te bereiken, gebeurt er van alles tijdens de wascyclus.
Een gecombineerde cyclus
De vrachtwagen komt aan bij de wasinstallatie, de chauffeur kiest het programma dat overeenkomt met het type van vrachtwagen. De cyclus wordt dan beheerd door een tweekleurige lampje. De vrachtwagen gaat vooruit, stopt en wacht voor het wasportaal (rood licht). De wascyclus begint dan zoals bij een traditioneel wasportaal voor het wassen van de voorkant (neerkomen van de dakborstel, dubbel borstelen van de voorkant met zijdelingse borstels). Als de wastunnel de cabine van de truck heeft gewassen, geeft het licht op het portaal aan dat de chauffeur mag doorrijden (groen licht). Gedurende die tijd blijven de 3 borstels van het wasportaal ronddraaien. De bestuurder rijdt zachtjes vooruit, zodat de zijkanten van de vrachtwagen optimaal worden gereinigd.
Als het wasportaal merkt dat de truck volledig door de wastunnel is gereden, springt het licht op rood. De chauffeur stopt en het wasportaal start opnieuw automatisch om het achterste gedeelte van de oplegger van de vrachtwagen te wassen. Aan het einde van deze fase springt het licht opnieuw op groen om de chauffeur aan te geven dat de cyclus is voltooid.
Een spaarzame oplossing
Dankzij deze combinatiefunctie heeft de chauffeur minder tijd nodig om zijn truck te wassen. Minder downtime van de vrachtwagen. Vermindering van water- en elektriciteitsverbruik met 40% tijdens de effectieve werkingstijd. Aanzienlijke besparing op mankracht. De werking van een tunnelportaal op een wasinstallatie kan inderdaad 50% minder lang zijn dan bij een traditioneel wasportaal.